Zowel de superbikes M 1000 RR and S 1000 RR als de roadsters M 1000 R and S 1000 R krijgen een technische en visuele update alsook een uitgebreide standaarduitrusting voor het komende motorseizoen. Enkele wijzigingen zijn de Euro 5+ goedkeuring van de motoren en de toevoeging van de M short-stroke gasklep met een gereduceerde draaihoek.
BMW M 1000 RR: Hogere prestaties door meer motorvermogen, verbeterde neerslag en stuurhoeksensor-technologie.
De nieuwe M 1000 RR – afgekort M RR – heeft dankzij enkele verbeteringen een hoger vermogen van de inlineviermotor, dat nu van 4 kW (6 pk) naar 160 kW (218 pk) gaat.
Daarnaast is de aerodynamica geoptimaliseerd door een nieuw ontworpen voorkant. De nieuw geconstrueerde M Winglets 3.0, met drastisch toegenomen downforce, zorgen voor nog snellere rondetijden op het circuit. Bovendien is het Flex Frame verder ontwikkeld en bevat het nu een nieuwe motorsteun aan de linkerkant.
BMW Motorrad heeft ook verbeteringen aangebracht aan de besturingssystemen. De Dynamic Traction Control (DTC) beschikt nu over de nieuwe Slide Control functie dankzij stuurhoeksensortechnologie. Dit zorgt voor een nieuwe onderverdeling van DTC in Slip en Slide Control. De invoering van stuurhoeksensortechnologie heeft ook geleid tot de nieuwe Brake Slide Assist functie van het BMW Race ABS Pro. In combinatie met de M short-stroke gasklep resulteert dit in aanzienlijk betere prestaties en controle.
Net als voorheen wordt de nieuwe M RR aangeboden in twee versies: de M 1000 RR basisvariant in de primaire kleur Lightwhite uni en de M 1000 RR M Competition in de primaire kleur Blackstorm metallic, elk gecombineerd met graphics in M-kleuren.
BMW S 1000 RR: Nog betere prestaties op het circuit en aanzienlijk verbeterde standaarduitrusting.
De S 1000 RR - afgekort Double-R – is duidelijk aangescherpt, speciaal voor gebruik op het circuit. Met de M short-stroke gasklep reageert de S 1000 RR nog sneller op elk commando op de gashendel, nieuwe winglets zorgen voor een verbeterde downforce, een nieuwe voorwielkap met geïntegreerde remkanalen zorgen voor meer koeling van de remmen en nieuwe zijpanelen van de carrosserie bieden een opvallender design.
Daarnaast zijn de standaardeigenschappen van de Double-R sterk verbeterd. De Pro rijstanden zijn nu standaard inbegrepen, inclusief extra "Race Pro"-standen, twee extra combinaties van gasrespons en motorkoppel, evenals de functies Engine Brake en Hill Start Control Pro, instelbaar ABS met vijf niveaus in de "Race Pro"-standen en de ABS-instelling "Slick".
De nieuwe S 1000 RR wordt aangeboden in drie prachtige kleurstellingen: de basisvariant in Blackstorm metallic, de Sport-variant in Bluestone metallic met matte grafische applicaties en de M Motorsport-variant in Lightwhite uni/M Motorsport in combinatie met het M-pakket.
BMW M 1000 R: Een verfijning voor de M Roadster.
Voor het aankomende seizoen heeft de M 1000 R - afgekort als M R - een dynamischer design gekregen met de nieuwe dual-flow LED-koplamp die is afgeleid van de RR-modellen en het M-logo in de luchtinlaat tussen de koplampen.
De nieuwe M 1000 R is verkrijgbaar als basisversie in de kleuren Lightwhite uni/M Motorsport en in de nieuwe kleur White Aluminium metallic matt. In de M Competition-variant is deze lak ook verkrijgbaar in de kleur Blackstorm metallic/M Motorsport.
In alle andere kleurstellingen zijn het achterframe en de achterbrug van het nieuwe modeljaar uitgevoerd in Platinum Grey metallic. De winglets zijn afgewerkt met zwarte structuurlak en de afdekkappen voor de koppeling en generator zijn ook zwart gecoat.
De tractiecontrole DTC is ook bijgewerkt. De controlestrategie is afgeleid van de RR-modellen en zorgt in combinatie met de M short-stroke gasklep voor een merkbare verbetering, vooral in de Race-modus voor circuitdagen.
Een uitgebreid gamma originele BMW Motorrad accessoires en speciale uitrustingen maakt het pakket helemaal compleet.
BMW S 1000 R: Dynamische Roadster met meer kracht en verbeterde standaarduitrusting.
De dynamische roadster S 1000 R – afgekort Single-R – start nu met een nog krachtigere viercilinderlijnmotor van 125 kW (170 pk). Een kortere eindaandrijfverhouding verbetert de sprintprestaties. De geoptimaliseerde standaard Shift Assistant Pro ondersteunt nog soepeler schakelen. In combinatie met de nieuwe M short-stroke gasklep resulteert dit in een aanzienlijk dynamischere setup en merkbaar betere acceleratie in alle situaties. Daarnaast profiteert de DTC van de tractiecontrole van de S 1000 R van de wijzigingen aan de DTC van de M 1000 R, waardoor de prestaties nog verder verbeteren.
De nieuwe Single-R krijgt ook de nieuwe dual-flow LED-koplamp die is afgeleid van de RR-modellen, voor een opvallender uiterlijk. Tot de uitgebreide standaarduitrusting van de S 1000 R behoren de motorslipregeling (MSR), met configureerbare “Engine Brake”, een korte kentekenplaathouder, een USB-C oplaadaansluiting onder de stoel en de intelligente noodoproep E-Call.
De nieuwe Single-R wordt aangeboden in drie aantrekkelijke kleurstellingen: de basisvariant in Blackstorm metallic, de Sport-uitvoering in Bluefire/Mugiallo Yellow en in combinatie met het M-pakket in Lightwhite uni/M Motorsport.
Overzicht van alle nieuwe standaardeigenschappen:
BMW M 1000 RR
BMW S 1000 RR
BMW M 1000 R
BMW S 1000 R
BMW M 1000 RR: Hogere prestaties door meer motorvermogen, verbeterde neerslag en stuurhoeksensor-technologie.
De nieuwe M 1000 RR – afgekort M RR – heeft dankzij enkele verbeteringen een hoger vermogen van de inlineviermotor, dat nu van 4 kW (6 pk) naar 160 kW (218 pk) gaat.
Daarnaast is de aerodynamica geoptimaliseerd door een nieuw ontworpen voorkant. De nieuw geconstrueerde M Winglets 3.0, met drastisch toegenomen downforce, zorgen voor nog snellere rondetijden op het circuit. Bovendien is het Flex Frame verder ontwikkeld en bevat het nu een nieuwe motorsteun aan de linkerkant.
BMW Motorrad heeft ook verbeteringen aangebracht aan de besturingssystemen. De Dynamic Traction Control (DTC) beschikt nu over de nieuwe Slide Control functie dankzij stuurhoeksensortechnologie. Dit zorgt voor een nieuwe onderverdeling van DTC in Slip en Slide Control. De invoering van stuurhoeksensortechnologie heeft ook geleid tot de nieuwe Brake Slide Assist functie van het BMW Race ABS Pro. In combinatie met de M short-stroke gasklep resulteert dit in aanzienlijk betere prestaties en controle.
Net als voorheen wordt de nieuwe M RR aangeboden in twee versies: de M 1000 RR basisvariant in de primaire kleur Lightwhite uni en de M 1000 RR M Competition in de primaire kleur Blackstorm metallic, elk gecombineerd met graphics in M-kleuren.
BMW S 1000 RR: Nog betere prestaties op het circuit en aanzienlijk verbeterde standaarduitrusting.
De S 1000 RR - afgekort Double-R – is duidelijk aangescherpt, speciaal voor gebruik op het circuit. Met de M short-stroke gasklep reageert de S 1000 RR nog sneller op elk commando op de gashendel, nieuwe winglets zorgen voor een verbeterde downforce, een nieuwe voorwielkap met geïntegreerde remkanalen zorgen voor meer koeling van de remmen en nieuwe zijpanelen van de carrosserie bieden een opvallender design.
Daarnaast zijn de standaardeigenschappen van de Double-R sterk verbeterd. De Pro rijstanden zijn nu standaard inbegrepen, inclusief extra "Race Pro"-standen, twee extra combinaties van gasrespons en motorkoppel, evenals de functies Engine Brake en Hill Start Control Pro, instelbaar ABS met vijf niveaus in de "Race Pro"-standen en de ABS-instelling "Slick".
De nieuwe S 1000 RR wordt aangeboden in drie prachtige kleurstellingen: de basisvariant in Blackstorm metallic, de Sport-variant in Bluestone metallic met matte grafische applicaties en de M Motorsport-variant in Lightwhite uni/M Motorsport in combinatie met het M-pakket.
BMW M 1000 R: Een verfijning voor de M Roadster.
Voor het aankomende seizoen heeft de M 1000 R - afgekort als M R - een dynamischer design gekregen met de nieuwe dual-flow LED-koplamp die is afgeleid van de RR-modellen en het M-logo in de luchtinlaat tussen de koplampen.
De nieuwe M 1000 R is verkrijgbaar als basisversie in de kleuren Lightwhite uni/M Motorsport en in de nieuwe kleur White Aluminium metallic matt. In de M Competition-variant is deze lak ook verkrijgbaar in de kleur Blackstorm metallic/M Motorsport.
In alle andere kleurstellingen zijn het achterframe en de achterbrug van het nieuwe modeljaar uitgevoerd in Platinum Grey metallic. De winglets zijn afgewerkt met zwarte structuurlak en de afdekkappen voor de koppeling en generator zijn ook zwart gecoat.
De tractiecontrole DTC is ook bijgewerkt. De controlestrategie is afgeleid van de RR-modellen en zorgt in combinatie met de M short-stroke gasklep voor een merkbare verbetering, vooral in de Race-modus voor circuitdagen.
Een uitgebreid gamma originele BMW Motorrad accessoires en speciale uitrustingen maakt het pakket helemaal compleet.
BMW S 1000 R: Dynamische Roadster met meer kracht en verbeterde standaarduitrusting.
De dynamische roadster S 1000 R – afgekort Single-R – start nu met een nog krachtigere viercilinderlijnmotor van 125 kW (170 pk). Een kortere eindaandrijfverhouding verbetert de sprintprestaties. De geoptimaliseerde standaard Shift Assistant Pro ondersteunt nog soepeler schakelen. In combinatie met de nieuwe M short-stroke gasklep resulteert dit in een aanzienlijk dynamischere setup en merkbaar betere acceleratie in alle situaties. Daarnaast profiteert de DTC van de tractiecontrole van de S 1000 R van de wijzigingen aan de DTC van de M 1000 R, waardoor de prestaties nog verder verbeteren.
De nieuwe Single-R krijgt ook de nieuwe dual-flow LED-koplamp die is afgeleid van de RR-modellen, voor een opvallender uiterlijk. Tot de uitgebreide standaarduitrusting van de S 1000 R behoren de motorslipregeling (MSR), met configureerbare “Engine Brake”, een korte kentekenplaathouder, een USB-C oplaadaansluiting onder de stoel en de intelligente noodoproep E-Call.
De nieuwe Single-R wordt aangeboden in drie aantrekkelijke kleurstellingen: de basisvariant in Blackstorm metallic, de Sport-uitvoering in Bluefire/Mugiallo Yellow en in combinatie met het M-pakket in Lightwhite uni/M Motorsport.
Overzicht van alle nieuwe standaardeigenschappen:
BMW M 1000 RR
- 218 pk (+ 6 pk)
- Voldoet aan de Euro 5+ emissienormen
- Revisie van de motor: cilinderkop met nieuwe poortontwerp, nieuwe verbrandingskamervorm, titanium kleppen met volledige as met nieuwe tulp- en zittinggeometrie aan inlaat- en uitlaatzijde en nieuwe motorsteunen
- Titanium uitlaatsysteem met gewijzigde cilinderkopflenzen, ovale headerinlaten en gewijzigde voordemper
- M short-stroke gasklep (draaihoek 58 graden)
- Frame met nieuwe motorsteun links en gewijzigde flex in het balhoofdgebied
- Dynamische tractieregeling (DTC) met nieuwe Slide Control-functie via stuurhoeksensor voor acceleratiedriften
- ABS Pro met nieuwe Brake Slide Assist-functie via stuurhoeksensor voor drifts bij het remmen en ABS Pro-instelling “Slick”
- Nieuwe M Winglets 3.0 gemaakt van CFK
- Nieuw kuipontwerp
- Kuip, voorwielafdekking en motorspoiler van kunststof
- Verwijdering van M Aero-wieldoppen
BMW S 1000 RR
- Nieuwe winglets
- Voldoet aan de Euro 5+ emissienormen
- Standaard Pro-rijmodus
- M short-stroke gashendel (58-graden draaihoek)
- Zijkuipen in nieuw design
- Nieuwe voorwielkap met remkanalen
BMW M 1000 R
- LED-koplamp met dubbele lichtstroom
- Voldoet aan de Euro 5+ emissienormen
- M short-stroke gashendel (draaihoek 58 graden)
- Winglets in zwarte structuurlak
- Koppelings-/generatordeksels in zwart
- Achterframe en achterbrug in Platinum Grey
BMW S 1000 R
- LED-koplamp met dubbele lichtstroom
- Voldoet aan de Euro 5+ emissienormen
- 170 pk (+5 pk)
- M short-stroke gaspedaal (draaihoek 58 graden)
- Motorslipregeling (MSR)
- Geoptimaliseerde schakelhulp
- Kortere eindaandrijfverhouding
- USB-C oplaadaansluiting onder de stoel
- Korte kentekenplaathouder
- Intelligente noodoproep E-Call